Stravovací pavilon v Pardubické nemocnici

15.09.2023

O stravovacím pavilonu v Pardubické nemocnici jsme za několik posledních let slyšeli mnohé, tak je třeba doplnit informace. Před prázdninami jsme totiž opět najeli na plný provoz stravovacího provozu a tak jsem si šla kvalitu stravování vyzkoušet na vlastní kůži.

První, co mě potěšilo, byla naprosto plná jídelna lékařů, sestřiček a dalšího personálu nemocnice. Dalším pozitivem je výběr z jídel, salátů a zákusků, ale i nealka. Zaměstnancům sloužícím ve večerních hodinách jídlo zabalí s sebou, aby si ho mohli ohřát. Měla jsem možnost zeptat se, zda jsou jídla chutná a moc mile mě překvapili pozitivní reakce . O spokojenosti však jasně hovoří i počty odebraných jídel. Zatímco před rekonstrukcí stravovacího provozu jich bylo jen mezi 400 až 500 porcemi pro personál, dnes atakujeme rovnou tisícovku a jak mi řekl osobně pan šéfkuchař, tak odhaduje, že bude strávníků ještě přibývat.

Já jsem vyzkoušela kuřecí rolku s bramborovým pyré, ale vaří i takové dobroty jako jsou burgery s trhaným masem, kynuté knedlíky, těstoviny, kuskus, ryby a další i moderní dobroty. Jídelníček je opravdu pestrý a zaměstnanci spokojení Byla jsem se také podívat v provozu, kde se chystá jídlo pro naše pacienty.

Tam je to již mnohem složitější, protože je velké množství diet. Zrovna se vařil vývar a pan šéfkuchař mi popisoval, z jakého masa, kostí a zeleniny ho 16 hod táhnou. Tak takový vývar si neudělám ani doma. Poctivák plný síly, aby se naši pacienti rychle uzdravovali Právě se odváželo další jídlo - tentokrát studená kuchyně. Vše čerstvé krásně zabaleno, popsáno a šup k pacientovi Poprosila jsem také pana ředitele, aby nutriční sestry zjišťovaly u pacientů to, s čím se léčí a volili také vhodné svačiny a studené večeře. Zkrátka aby třeba pacient s těžkou zlomeninou ruky nedostal chleba a pomazánku v krabičce, ze které si ten chleba nemůže jednou rukou natřít. V kuchyni neznají pacienta, kterému jídlo putuje, proto musí být komunikace správně nastavena, aby si pacienti na jídle pochutnali.

Myslím, že tato návštěva proběhla na 1* a moc děkuji personálu kuchyně, že se se vší zodpovědností a péčí starají o naše pacienty. Protože i jídlo léčí

Michaela Matoušková - náměstkyně hejtmana pro oblast zdravotnictví